Er du Mellemtilfreds med din hverdag?

Kender du det bare at være generelt mellemtilfreds med hverdagen? Mellemtilfreds med du aldrig har penge nok? Følelsen af ikke at have tid nok til sig selv? Træt af dit job? Træt af dig selv fordi du ikke får dyrket motion eller spist sundt?

Ja så er du ikke alene! De følelser kende vi alle til. Men er du opsat på, at der skal ske nogle ændringer? Så får du her 4 tips til, hvordan du kan overkomme dine forhindringer og tage action, så du får den hverdag, du ønsker.

Men inden vi går igang, skal jeg lige advare dig og sige….”Dette er ikke en QuickFix”. Du skal aktivt bruge disse tips for at skabe de ændringer, du ønsker.

Alle andres hverdag og liv er bedre?

Jeg troede selv på engang, hvis jeg nu ventede længe nok, så ville det hele nok komme af sig selv. Det der job med højere løn kommer nok til mig en dag. Når jeg så andre kvinder med en gude smuk og veltrænet krop, plejede jeg at tænke…lidt misundeligt… øv hvor er de heldige. Når jeg mødte folk der havde rejst de mest eksotiske steder, tænkte jeg altid, nøøj…hvor er de heldige, at de har penge til det. Mine tanker var, at alle der havde det, som jeg ønskede blot var enorm heldige.

Men stoooop! Ingenting sker af sig selv. Ønsker du ændringer, skal du selv skabe dem!

Ændringer i din hverdag kommer ikke af at du bare er heldig

Hvis du har det, som jeg havde det, så bliver du muligvis provokeret af mig, når jeg fortæller dig…De tanker jeg lige har beskrevet, er tanker fra en der lever sit liv i en offerrolle.

De mennesker der har et bedre job, en højere løn, har råd til at rejse til spændende destinationer, har en flot og veltrænet krop etc. De har arbejdet målrettet for det, de har idag. Hende der har det fede job, har muligvis søgt 100 forskelige jobs, inden hun landede sit drømmejob med den gode løn. Hende der rejser meget, har brugt alle sine penge på at spare op, og bruger ikke penge på tøj, sko, café eller byture. Hende der har den flotte krop går i fitnesscenteret 3-4 gange om ugen og har gjort det i flere år. De har arbejdet målrettet for de ting, som de har idag. Og det kan du også! Lad os komme igang.

 

Sådan skaber du succesfulde ændringer i hverdagen!

Tip 1: Mål

 Hvilke ting i din hverdag ønsker du at ændre på? Det kan være områder inden for din økonomi, bedre sundhed, mere tid, kærlighed, karriere eller noget helt andet.

–> Lav en liste med max 3 ting som du ønsker at ændre i din hverdag. Skriv det ned på et stykke papir.

Tip 2: Dine forhindringer

Tag den første ting du skrev og brainstorm en liste af undskyldninger som du fortæller dig selv for, at du ikke har skabt de ændringer, du ønsker. Dernæst gør du det samme med de resterende 2 ændringer, du ønsker.

F.eks.:

  • Hvis du ønsker du har flere pengeMåske fortæller du dig selv, du bare altid er sådan en, der har en dårlige økonomi, eller du har ikke de kompetencer eller viden der skal til for at tjene flere penge.
  • Hvis du ønsker at tabe dig: Din undskyldning kan være, at du ikke har tiden til at træne, træningscenteret ligger for langt væk eller du har ikke tiden og energien til at lave sundere mad.
  • Hvis du ønsker mere tid til dig selv: Måske fortæller du dig selv, at du ikke kan finde tiden, da dine omgivelser forventer du er er der, når de har brug for dig. Du kan jo ikke sige nej til aftaler eller måske, er det at dit arbejde som fylder for meget.
  • Hvis du ønsker mere kærlighed: Måske er du i et forhold og mangler mere intimitet, fordi din mand arbejder for meget, eller I bare har så travlt, at der ikke er energi til hinanden. Eller måske du er single og bare sidder derhjemme og venter på at mr. right pludselig skulle dukke op foran din hoveddør?

–> Skriv nu ned hvilke undskyldninger, der holder dig tilbage for at få det, du ønsker i dit liv?

Tip 3: Dine undskyldninger

Nu tager du og kigger på dine undskyldninger for, at dine ønsker endnu ikke er blevet indfriet. Hvad har du gjort eller ikke gjort for at undgå at løse din situation?

F.eks.

    • Hvis du ønsker, at du har flere penge, er dit forbrug måske for højt? Du har måske ikke gjort det, der skulle til for at skabe luft i din økonomi? Måske ønsker du en højere løn, men får ikke taget dig sammen til at spørge om en lønforhøjelse eller søge nyt job?
    • Hvis du ønsker at tabe dig, føler du måske, at du ikke har tid til at træne eller lave sundere mad. Men hvor meget tid bruger du egentlig foran Tv’et, på facebook, eller surfer på nettet?

    –> Skriv nu ned hvad du har gjort eller ikke gjort for at undgå at handle på dine ønsker.

    Tip 4: Actionplan

    Det sidste og bedste tip kommer her! Nu ved du, hvad du ønsker, hvad dine forhindringer og undskyldninger er, så nu skal du igang med at lave en plan for, hvordan du kan tage action på det, du ønsker at ændre i din hverdag.

    F.eks

      • Hvis du ønsker flere penge: kan du spare på dit forbrug. Måske drikker du caffe latte dagligt (alene 5 gange ugentligt er kr.1.000,- om måneden). Måske har du et abonnement, som du aldrig får brugt – få det opsagt. Måske du skal booke et møde med chefen og kræve lønforhøjelse, eller måske det er på tide at gå igang med at finde et nyt job?
      • Hvis du ønsker mere tid til dig selv: skal du investere mere tid til dig selv. Måske er det bare en gang om ugen, du har brug for at gå en lang tur, få en gang massage, genfinde din hobby som du har haft lagt på hylden, eller bare lægge “MIG-TID” ind i kalenderen, hvor du gør noget godt for dig selv.

      –> Når du har skrevet din actionplan, ved du nu, hvad du helt konkret skal gøre. Afslut denne øvelse med at skrive din actionplan i kalenderen eller hæng den op på køleskabet, så du ser den hver dag!

      Tillykke du er good to go!

      Nu er du klar til at skabe succesfulde ændringer i din hverdag, så du får det liv, du ønsker!

      Hvis du ønsker opbakning, kan du altid kontakte mig. Jeg vil være din personlige coachtræner, følge op på dig, motivere dig når det er svært og støtte dig hele vejen.

      Læs også:

      Hvorfor dine negative tanker forhindrer dig i at handle på det du ønsker 

      Sådan når du dine mål