Hvorfor diNE negative TANKER forhindrer dig i at handle på det du ønsker – 4 ting du kan gøre istedet.

Hvor tit hører du dig selv komme med undskyldninger og forklaringer på, hvorfor du IKKE går igang med at handle på det, som du faktisk har lyst til, fordi dine negative tanker tager over?

Fordi du frygter:

  • hvad der vil ske
  • hvordan andre vil opfatte dig
  • om du nu er god nok, som den du er 
  • om du nu fejler?

Hvis du lige stopper op og tænker over det….hvornår har du sidst tænkt sådan?

NEGATIVE TANKER spiller en stor rolle

Når du ikke handler på det, som du inderst inde ønsker, handler det om dine negative tanker. Din opfattelse af dig selv, at du frygter, at du IKKE er værdifuld nok. Du vælger at tro på, at du ikke kan, at andre er bedre end dig eller at andre tænker dårligt om dig.

Når du lader dig styre af din frygt og lytter til de negative tanker, som du har om dig selv, bliver det til din virkelighed. En virkelighed der sætter en stopklods for dit liv.

A. Du kommer ikke i gang med det, som du har lyst til eller 

B. Det du sætter igang, kommer du ikke i mål med.

MEN DET GODE ER…

Du kan ændre dine negative tanker om dig selv og derfor ændre din virkelighed.

DU kan vælge, om du lader dig holde tilbage af din frygt, eller om DU vil bruge din frygt som brændstof til at nå dine mål?

Hvad mener jeg med det?

Når du lærer din frygt at kende og bliver klar over, hvordan den styrer dig, så kan du bruge den som din ven = dit brændstof til at handle. Du har power til at ændre dine negative tanker til det positive, fordi det er dine tanker, som skaber din virkelighed.

Du kan opbygge dit selvværd og træne din hjerne i at tænke positive tanker om dig selv. Jo mere du træner, jo mere selvværd vil du få. Og jo mere vil du kunne opnå i dit liv. 

4 TING DU KAN GØRE ISTEDET

Med denne øvelse vil du kunne booste dit selvværd, og træne dine tanker til at have fokus på de positive tanker om dig selv.

Øvelse:

  1. Vær opmærksom på det, som du fortæller dig selv. Sæt alarmen til hver 20. min. og når uret ringer, så stop op og tænk over, hvilke tanker du lige har tænkt. Er dine tanker negative, positive, dømmende, bekymrende, angstfyldte eller kærlige?
  1. Når du oplever situationer, hvor frygten overtager dine tanker og bliver negative, så læg mærke til, hvad er det, der skete, og hvad er det du frygter? Gå ind i frygten. Er det en reel frygt, eller er det blot negative tanker? 
  1. Hver gang du oplever frygten og de negative tanker tager over, så vend dem om til: “Jeg er god nok”, “Jeg er klog nok”, “selv om jeg laver fejl er jeg god nok, som den jeg er”.
  1. Brug din frygt som drivkraft. Selvom du er bange, så gør det alligevel. Hvad er det værste der kan ske? Du dør jo ikke af det! Tværtimod. For hver gang du tager din frygt i hånden, og bruger den som brændstof og får dine tanker vendt til positive tanker om dig selv, vil du opleve en glæde og indre power – så du bliver i stand til at handle på det, som du ønsker i dit liv.

LÆR DIN FRYGT AT KENDE I DAG

Se din frygt i øjne, istedet for at løbe væk fra den. Træn dig i at have positive tanker om dig selv. Det er der ændringerne sker! Og det er der, du kan handle på præcis det, som du ønsker i dit liv. Start i dag. Som i lige nu.

Rigtig god fornøjelse!

Læs også:

8 gode vaner til en bedre hverdag

Stop overspringshandlinger og bliv mere effektiv

Hvis du har brug for støtte og hjælp til at skabe større glæde og trivsel i dit liv, så kontakt mig her.